S*Millifiore Sibiriska katter

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Anna-Lena Andersson - 19 april 2011 20:18

I går måndag höll Cyzarine koll på mig hela dagen, så jag förstod att något var på gång.
Klockan 14.45 satt vi vid bolådan och hon pratade på för fullt.
Jag ringde min uppfödarvän Lena och berättade att något var på gång, men det skulle nog ta ett tag.
Dottern Sara var också på väg mot Kåge, för hon ville absolut inte missa något.
Det tog inte lång tid innan Cyzarine hade krystvärkar.
Lena fick skynda sig in i bilen och köra hit.
Det dröjde inte länge innan första kattungen var ute.


  

En kille som såg väldigt randig ut och med ett hjärta i pannan.
16.27 kom han till världen och 101 gram är hans födelsevikt.


När man sitter och väntar tycker man att det tar alldeles för lång tid.
Men plötsligt är något på gång igen.


  

En liten tjej med små fläckar på ryggen och en vit tå.
17.18 kom tjejen till världen. 96 gram är hennes födelsevikt.


Sen gick det snabbt när katt 3 ville se sin nya värld.


  

17.27 kom en till kille för att besöka världen. 91 gram är hans födelsevikt.


Nu bestämde vi att det nog var över och Lena åkte hem.
Hon han nog inte vara hemma många minuter och vi hade just bäddat rent när
kattunge nummer fyra kom i full fart.
Tyvärr var den dödfödd. En kattunge med mycket vitt och bara lite svart på ryggen och huvudet.
Denna lilla kisse såg ut som vilken kattunge som helst inga fel på den förutom att den saknade liv.
Första gången för mig som jag har fått en döfödd kattunge Något som jag varit orolig över.
Sov gott lilla vännen!

Tack till Lena och Sara för hjälpen under förlossningen.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Anna-Lena och har en uppfödning som heter S*Millifiore.
Millifiore betyder tusentals blommor. Här kan ni följa mina katter och deras kullar. En underbar och härlig tid har jag tillsammans med mina "Sibbar".

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards